Chiropractie bij heupklachten in Den Bosch

Heupklachten komen veel voor, bij zowel jong als oud. De pijn uit zich vaak in uw lies, bil, buitenkant been tot zelfs uitstraling in de knie. Pijnklachten in uw heup kunnen ook weer uit uw bekken of lage rug komen. Kortom, een complexe materie. Onze chiropractoren hebben jarenlange ervaring met het behandelen van heupklachten.

Chiropractie bij slijtage in de heup

Het heupgewricht is één van de eerste gewrichten in ons lichaam waar slijtage (artrose) optreedt. U ervaart dan niet direct pijnklachten, maar voelt een belemmering in uw bewegingsvrijheid. Het kraakbeen slijt en hierdoor komt de heupkop dieper in de kom te liggen.
Typische pijn voor artrose in de heup is pijn in de lies voornamelijk bij het lopen.

De bewegingsvrijheid van de heup wordt minder met als gevolg dat er stijfheid en pijn ontstaat. Door te compenseren ga je vaak anders bewegen, hierdoor kunnen ook rug- en bekkenklachten ontstaan.
Chiropractie verlicht de pijn die door de artrose ontstaat, omdat we de mobiliteit in de heup verbeteren. Daarnaast verhelpen we de bewegingsproblemen in het bekken en de rug. Zo kan vaak een operatie dankzij chiropractie uitgesteld worden.

Chiropractie bij pijn aan de buitenkant van de heup

Vroeger werden alle pijnklachten die rondom de zijkant van de heup zaten slijmbeursontsteking genoemd. Inmiddels weten we dat er veel meer oorzaken zijn die pijn aan de buitenkant van de heup (grote trochanter) kunnen veroorzaken. We noemen dit dan tegenwoordig dan ook Grote Trochanter PijnSyndroom (GTPS).

Veel mensen hebben hier last van, naar schatting zijn dat 10-25% van de populatie. Met name vrouwen krijgen hier last van. Andere oorzaken zijn overgewicht, overbelasting, een beenlengte verschil, zwakte van spieren rondom de heup en de core, andere klachten zoals lage rug of knie klachten.

Chiropractie bij bewegingsproblemen in de lage rug of bekken

Het heupgebied is vaak de dupe van compensatiegedrag. Lage rug of bekkenklachten worden vaak opgevangen door het heupgebied. Doordat het bekken gaat wringen, moet de heup compenseren. Doordat uw heup anders gaat bewegen, worden de spieren rond uw heup overbelast. Hierdoor ontstaan pijnklachten en neemt het stabiliteitsgevoel in de knie af. Met als gevolg dat u letterlijk door uw hoeven zakt. De overbelasting van de spieren kan ook pijn en irritatie over de heupkop geven of zelfs een slijmbeursontsteking veroorzaken. Slapen op uw zij wordt dan pijnlijk.

Chiropractie behandeling bij heupklachten

Rugzorg Chiropractie Den Bosch kent de complexiteit van heupklachten. Daarom doen wij eerst een zorgvuldig bewegingsonderzoek om afwijkende bewegingspatronen in kaart te brengen. Alle mogelijk invloeden worden meegenomen. Wij kijken verder dan alleen het heupgebied. Ook de lage rug, heup, knie en enkel wordt onderzocht. Alleen zo komen we tot een juist behandelplan en spoedig herstel.

Leer de chiropractoren van Rugzorg Chiropractie Den Bosch kennen

Afspraak maken voor heupklachten bij Rugzorg Chiropractie Den Bosch?

Wilt u een afspraak maken bij Rugzorg Chiropractie Den Bosch voor uw heupklachten? Onze chiropractoren staan voor u klaar. Neem vandaag nog contact met ons op voor een afspraak. .